Het is toch nog goed gekomen..

Toen in februari het bericht kwam dat het solarium gesloten zou zijn kwam dat hard aan. Er is heen en weer geschreven, gepraat door Stella die in Israel was, alternatieven gezocht etc. etc. Uiteindelijk heeft na aandringen van de Nederlandse groep en de Israelische psoriasis vereniging het management van het solarium doen besluiten de “WOK” open te houden tot half juni 2016.
Hierna wordt begonnen aan de ophoging van het strand en de renovatie  van het solarium. Het zal mij benieuwen of er in het voorjaar van 2017 al gekuurd kan worden. In ieder geval hoop ik dat de groep (ongeveer 20 mensen uit Nederland) nu goed kunnen kuren.

kuurpieter

Wat mijzelf betreft heb ik door alle berichten de boeking van mijn kuurreis opgeschoven. Ten eerste was mijn huid nog erg goed en door alle berichten over eventueel kuren op een van de daken van de hotels was de moed mij een beetje in de schoenen gezakt. Tot overmaat van ramp struikel ik over onze trouwe viervoeter en breek een middenvoetsbeentje, waardoor ik nu de 5e week uit de running ben. Na een bezoek aan de gipskamer gisteren werd mij verteld dat het nog minimaal 2 weken duurt voor ik weer een schoen aan kan. Mocht het nodig zijn kan ik altijd in het najaar nog kuren.

Ik zal het echter wel missen. Iets dat je meer dan 30 jaar ieder voorjaar hebt gedaan. Ik mis alle kuurvrienden, de koffiesessies op het strand, de roddeltjes onder elkaar, het onbelemmerd smeren met alles wat vet is, de zon van 9.00 tot 11.00 (dan is het meestal nog te doen), de na-kuurse expresso’s bij Aroma, de bezoekjes aan de mensen die mijn familie zijn geworden uit Arad, mijn tripjes met liefhebbers naar Jerusalem of Tel Aviv…….en natuurlijk het gevoel dat je met een gave huid en uitgerust weer zin hebt aan het “normale” leven.

Lieve kuurcollega’s, ik wens jullie de komende weken veel sterkte, veel lol en natuurlijk een goed gevolg van de kuur. Groet iedereen die er al is of snel komt. Paul, Henk, Mo en Ab, Thomas en de vele anderen en natuurlijk een dikke zoen voor alle dames.
Ik zie jullie berichten op facebook (met forto’s) wel verschijnen op onze pagina. Graag iedere dag iets…….

Pieter

Over Pieter Oost

Psoriasis patiënt
Dit bericht werd geplaatst in Gezondheid. Bookmark de permalink .

2 reacties op Het is toch nog goed gekomen..

  1. Stella zegt:

    Om zowel Steven als Pieter even meteen te berichten? Er is nog geen sluitingsdatum van het solarium, maar men heeft het over eind juni. Dat is natuurlijk rekbaar, Het kan 15, maar ook 30 juni zijn. Ik zou ook niet verbaasd zijn als het open blijft tot eind september. Vermoedelijk kom ik daar de komende dagen wel achter, want de IIsraeli zijn erg slecht in tijdslimieten, dus dat kan nog aardig wat keren verschoven worden.Niets is zeker in dit land. Pieter is gelukkig optimistisch om te denken dat we in 2017 gewoon weer gebruik kunnen maken van het solarium. Ikzelf schat dat het zeker niet voor mei 2018 zal zijn en ook ik ben optimistisch, want reëel gezien wordt het 2019!!! Dan wel in een prachtig mooi en nieuw solarium, maar is het dan nog betaalbaar?
    ik ben het met Steven eens, We hebben toch een aardig groepje, maar MISTER PSORIASIS laat verstek gaan. Het is niet hetzelfde zonder jou Pieter. Ik mis je en ben hier net een paar uurtjes en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Elias kwam vanmorgen naar mij toe, waarom ik geen kamer voor Pieter had gereserveerd, want hij was vanmorgen toch aangekomen en was aan het ontbijt. Ik vertelde het aan Nettie, waarop Nettie zei, dat klopt, Pieter heeft een dubbelganger. Ook Tony had “Pieterdubbelganger” gezien. De dubbelganger heeft alleen dunnere beentjes, dan onze mizrach. Dit is een opmerking van Nettie, want ik ben nog niet in de eetzaal geweest, maar zal het vanavond vermoedelijk wel beleven.
    Pieter, ook Henk Jan is er niet en het is echt onmogelijk om elke dag een blog te schrijven zoals HJ dat deed. Maar? wie weet. We gaan proberen om de achterblijv ers tevreden te stellen. Een keer per week moet kunnen. Laten we het daarbij houden.

  2. Steven zegt:

    Beste Pieter
    Jouw ” Dooie” zonder jou kan eigenlijk niet
    Ik weet zeker dat de kuurgangers jou ook missen!
    Zover ik weet zal het solarium trouwens tot begin Juli open blijven
    Als dat niet zo is zal Stella die nu reeds ter plaatse is mij wel verbeteren
    Pieter jou een heel goed herstel gewenst en alle circa 20 Hollandse kuurgangers ( + Patrick uit Belgie ) een goed resultaat aan de ” Dooie ” gewenst
    Steven

Plaats een reactie